Vi vill hylla landets ambulanspersonal, en yrkeskategori som är hårt belastad dessa dagar. Idén fick vi från en nöjd kund som hörde av sig till oss, ambulansföraren Jimmy Egserius i Uppsala. Numera är han utrustad med en egen S-CUT XC-E för att snabbt kunna öppna kläder för att sätta in livräddande insatser vid olyckor.

Vi säljer S-CUT XC-E med hölster till rabatterat pris för att hylla landets ambulanspersonal. Bilden från Jimmy Egserius visar hur han fäst mollehölstret med sin S-CUT i bältet.

Jimmy Egserius skickade även med ett foto för att visa hur han nu är väl rustad i ambulansen. ”Mollefästet sitter som gjutet på bältet”.

Så här skriver Jimmy:
”Tack för en grym produkt. Valde S Cut XC-E med mollefäste. Mycket för att vara redo inför den stundande mc-tiden när de tyvärr blir en del olyckor och vi behöver gå igenom skinnställ. Mollefästet sitter som gjutet på bältet”.

Vi vet att flertalet ambulanser i Sverige är utrustade med S-CUT och är självklart stolta och glada över detta. Ännu stoltare blir vi när ambulanspersonal väljer att köpa egna S-CUT:s för att bli ännu mer effektiva vid olyckstillbud. I svåra scenarier är det fler som behöver snabb hjälp, fler personer där man måste få bort kläderna på nästan ingen tid alls och då är det givetvis en klar fördel att det finns fler S-CUT:s på plats.

Bråda tider för ambulanserna

Ambulanspersonal har bråda tider i och med Corona-pandemin och kommer sannolikt att pressas ytterligare ju närmare sommaren vi kommer. Förutom att vi går mot semestertider är många permitterade med gott om tid att röra sig på vägarna vilket ökar olycksrisken. Snart är det också mc-säsong och när det inträffar olyckor med motorcyklar är det skinnställ som ska avlägsnas. Där är S-CUT oslagbar!

För att hylla alla som jobbar i landets ambulanser kör vi under maj månad en kampanj som vi valt att kalla för ”AMBULANSRABATT”. Det innebär att vi ger 235 kr i rabatt i webbshoppen vid inköp av en S-CUT XC-E + hölster. Under maj månad kostar paketet 500 kr i stället för 735 kr, ink moms. Och självklart gäller rabatten alla, inte bara ambulanspersonal.

Alla har bruk för en S-CUT

Övriga kategorier som har god användning av S-CUT är folk som dagligen hanterar hästar. Vi har flera exempel på när S-CUT gjort sin tjänst för att få loss hästar som fastnat i olika saker. S-CUT är också fenomenal när det gäller att skära markduk, rep och linor, plast, gummi, ja i stort sett allt som inte innehåller metalltråd. Passa på att komplettera verktygslådan med en S-CUT nu under kampanjen!

Text: Marie Sjödin, mamedia.se
Foto: Jimmy Egserius privat