S-CUT XC-E

Nollställ
Artikelnr: 001001 Kategorier: ,

Beskrivning

OBS! De rosa och mattsvarta S-CUT XC-E sålde slut på rekordtid. Nya är beställda vilket gör att leveranstiden är lite längre. Vi är lovade en ny leverans nästa vecka. Håll ut!

Vår populära XC-E-modell finns nu även i gult, rosa och mattsvart.

S-CUT XC-E är ett effektivt skärverktyg som är användbart i många olika situationer. Från början togs det fram som ett hjälpmedel för hästfolk, men feedback från kunder har lärt oss att XC-E har många fler användningsområden. Vi har t ex jägare som använder den för att skära upp buken på fällt vilt, båtfolk som har den tillgänglig för att snabbt kunna kapa tampar och annat i vissa situationer.

XC-E har egentligen inga begränsningar, den är användbar till ofantligt mycket. S-CUT XC-E passar bland annat  för att skära i material som markduk, presenning och krympplast m m.

S-Cut är tillverkad i rostfritt stål, lackad aluminium och plast. Rengöres med tvål och vatten. Den har extra stort ”gap” in mot skärbladet för att kunna skära tjocka rep, tampar och andra kraftiga material. Väggfäste och bälteshölster finns som tillbehör.

Färg

Rosa, Mattsvart, Orange, Gul